Så annonserar du på LinkedIn

Annonsera på Linkedin är ett väldigt bra sätt att generera leads, öka besöken till din hemsida och att öka kännedomen i din målgrupp. För att du ska komma igång kan vi hjälpa dig att göra samtliga inställningar på Linkedin kampanjhantering. När du ska annonsera på Linkedin hjälper vi dig att ta fram dina marknadsföringsmål, skapar dina exakta målgrupper och gör dina annonser. 

Annonstyper som du kan använda beroende på ditt marknadsföringsmål på Linkedin är sponsrat innehåll, textannonser och sponsrade meddelanden. Mejla oss med kontaktformuläret eller ring 0709248573 så berättar vi gärna mer om hur du kan nå dina specifika yrkesgrupper med annonsering på LinkedIn.

Annonsera på LinkedIn

Därför ska du annonsera på LinkedIn:

  • Linkedin är ett socialt nätverk med fokus på arbetslivet, och nätverkande mellan arbetssökande och företag.
  • 29 % av tjänstemän använder Linkedin minst varje vecka.
  • 7 av 10 brukar ta del av inlägg i flödet på LinkedIn.
  • Drygt 1 av 10 marknadsför sitt företag/organisation och lika många brukar skicka direktansökan till utannonserade tjänster.
  • Det är nästan inga skillnader mellan vad kvinnor respektive män gör på Linkedin.

Källa: Svenskarna och sociala medier 2024.

Annonsera på Linkedin hjälper ditt företag att generera leads, öka webbplatstrafiken och att bygga varumärket.

Annonsera på LinkedIn
Annonsera på LinkedIn

Annonsera på LinkedIn

När du ska annonsera på LinkedIn kan du välja på tre olika annonstyper beroende på vilket marknadsföringsmål du har med kampanjen.

  • Sponsrat innehåll. Då syns din annons i din målgrupps flöde på Linkedin. Annonsformat är enskilda bildannonser, videoannonser, galleriannonser och evenemangsannonser.
  • Textannonser. 
  • Sponsrade meddelanden. Skicka enskilda meddelanden till din målgrupp.

Textannonser

Lägg till en lockande rubrik, beskrivning och en valfri bild på 50 x 50. 

TA IN EN OFFERT

Använd meddelande funktionen på LinkedIn för att skicka enskilda meddelanden till din målgrupp på en plats där arbetet är främst.

Vi väljer ditt marknadsföringsmål för din annons kampanj på LinkedIn

Fundera först på. Var befinner sig din målgrupp i köpprocessen? I början mitten eller nära ett köpbeslut? Behöver du informera mer om din tjänst eller produkt “skapa varumärkesmedvetenhet” eller vill du generera trafik till din målsida?Behovsidentifikation, Informationssökning, (Varumärkesmedvetenhet) alternativutvärdering, köp och utvärdering efter köp. (Webbplatsbesök) 

KONTAKTA OSS FÖR MER INFO

Så annonserar du påLinkedIn
Annonsera på Linkedin
Annonsera på Linkedin

Börja med att bygga din målgrupp genom att söka efter egenskaper som matchar yrkespersonerna du vill nå:

  • Yrkesnivå.
  • Bransch.
  • Företagsnamn etc.

Läs mer om att ta fram en strategi för sociala medier.

Målgrupp på Linkedin
Boka våra tjänster
Annonsera på LinkedIn