Annonsera på Linkedin är ett väldigt bra sätt att generera leads, öka besöken till din hemsida och att öka kännedomen i din målgrupp. För att du ska komma igång kan vi hjälpa dig att göra samtliga inställningar på Linkedin kampanjhantering. När du ska annonsera på Linkedin hjälper vi dig att ta fram dina marknadsföringsmål, skapar dina exakta målgrupper och gör dina annonser.
Annonstyper som du kan använda beroende på ditt marknadsföringsmål på Linkedin är sponsrat innehåll, textannonser och sponsrade meddelanden. Mejla oss på info@actionmarketing.se eller ring 0709248573 så berättar vi mer om hur du kan nå dina specifika yrkesgrupper med annonsering på LinkedIn.
Därför ska du annonsera på LinkedIn:
- Linkedin är ett socialt nätverk med fokus på arbetslivet, och nätverkande mellan arbetssökande och företag.
- 29 % av tjänstemän använder Linkedin minst varje vecka.
- 7 av 10 brukar ta del av inlägg i flödet på LinkedIn.
- Drygt 1 av 10 marknadsför sitt företag/organisation och lika många brukar skicka direktansökan till utannonserade tjänster.
- Det är nästan inga skillnader mellan vad kvinnor respektive män gör på Linkedin.
Källa: Svenskarna och sociala medier 2022.
Annonsera på Linkedin hjälper ditt företag att generera leads, öka webbplatstrafiken och att bygga varumärket.
SVENSKARNA OCH SOCIALA MEDIER 2022
Månadsabonnemang
VI HJÄLPER DIG ATT ANNONSERA OCH OPTIMERA DIN ANNONSERING PÅ LINKEDIN
3995:- Månadsvis
- Vi gör samtliga inställningar
- Vi tar fram dina marknadsföringsmål
- Vi skapar dina exakta målgrupper
- Vi skapar dina kampanjgrupper, kampanj och annonser
- Du får skriftlig rapport månadsvis
- Vi hanterar och optimerar dina kampanjer månadsvis
Du betalar månadsvis med en månads uppsägning.
Annonsera på LinkedIn
När du ska annonsera på LinkedIn kan du välja på tre olika annonstyper beroende på vilket marknadsföringsmål du har med kampanjen.
- Sponsrat innehåll. Då syns din annons i din målgrupps flöde på Linkedin. Annonsformat är enskilda bildannonser, videoannonser, galleriannonser och evenemangsannonser.
- Textannonser.
- Sponsrade meddelanden. Skicka enskilda meddelanden till din målgrupp.
Textannonser
Lägg till en lockande rubrik, beskrivning och en valfri bild på 50 x 50.
Använd meddelande funktionen på LinkedIn för att skicka enskilda meddelanden till din målgrupp på en plats där arbetet är främst. Kontakta Hemsida Halmstad.
Vi väljer ditt marknadsföringsmål för din annons kampanj på LinkedIn
Fundera först på. Var befinner sig din målgrupp i köpprocessen? I början mitten eller nära ett köpbeslut? Behöver du informera mer om din tjänst eller produkt “skapa varumärkesmedvetenhet” eller vill du generera trafik till din målsida?Behovsidentifikation, Informationssökning, (Varumärkesmedvetenhet) alternativutvärdering, köp och utvärdering efter köp.(Webbplatsbesök)
Börja med att bygga din målgrupp genom att söka efter egenskaper som matchar yrkespersonerna du vill nå:
- Yrkesnivå.
- Bransch.
- Företagsnamn etc.
Läs mer om att ta fram en strategi för sociala medier.