Böcker om digitala kanaler & sociala medier

E-böcker om digitala kanaler & sociala medier

våra e-böcker om digital marknadsföring

Lär dig grunderna och att se möjligheterna med digital marknadsföring

Hej företagare,

Här hittar du våra böcker om digitala kanaler & sociala medier och hur du gör en marknadsplan & kommunikationsplan och som hjälper dig att förstå grunderna och att se möjligheterna.

Jag heter Anders Lundstedt och är sedan 2014 egen företagare efter att varit anställd som marknadschef i företag som Cloetta, Aller Media och senast Almedahls. Jag har alltid jobbat med försäljning och marknadsföring såväl traditionell som digital.

Jag vill med mina e-böcker dela med mig av mina erfarenheter och kunskap inom digitala kanaler & sociala medier som jag har haft nytta av för att bygga mitt varumärke och nå mina affärsmål och syften med företaget.

Bok om hemsida

Nå dina mål med hemsidan

Handlingsplan för din hemsida är en e-bok som pdf på c:a 30 sidor med modeller, tips, strategier och övningar för att hjälpa dig att utveckla din hemsida så att du kan nå dina mål och syften. Vi erbjuder dig e-bok om hemsida och en checklista på vad du ska tänka på med din hemsida för att steg för steg gå igenom en konverteringsprocess från start till mål.En hemsida blir aldrig färdig utan innehållet måste hela tiden uppdateras för att du ska vara sökbar på Google.Vi förklarar vilka som är de viktigaste faktorerna för att du ska sökoptimera din hemsida så att du kommer högt upp på Google när dina leads söker på just dina viktigaste produkter och tjänster.Du får också lära dig grunderna i att skapa en hemsida i världens mest använda publiceringsverktyg WordPress.

Böcker om digitala kanaler & sociala medier

Så lyckas du med digital marknadsföring

Min nya e-bok i digital marknadsföring som också redan är nummer 12 i ordningen vill hjälpa dig att förstå grunderna och att se möjligheterna med de olika digitala verktygen som finns tillgängliga och hur du kan använda verktygen för att hantera och optimera dina kampanjer. Jag skriver om hur du kan ta fram en strategi för sociala medier, vad du ska tänka på med din hemsida, hur du kan sökoptimera din hemsida, annonsera på Google Ads och sociala medier och mycket mer…Jag vill också att denna e-bok ska vara praktisk för dig och att du istället för att behöva ”googla” runt för att hitta det du söker ska få grunderna i digital marknadsföring för att komma igång och marknadsföra dina produkter & tjänster. 

Bok om marknadsplan

Så gör du en marknadsplan

Jag vill med marknadsplan och strategimallar steg för steg hjälpa dig att på ett enkelt sätt ska komma i gång med din marknadsplanering för ditt företag. Efter det att du har svarat på frågorna i följande marknadsplan och strategimallar kan du själv komma igång med din marknadsplanering och skapa ett levande dokument att använda för att utveckla ditt företags marknader och kunder. Bok marknadsplan med strategimallar steg för steg innehåller 30 sidor med praktiska marknadsplansmallar, modeller och övningar som du kan ladda ner som pdf:er efter betalning. Marknadsplansmallarna hjälper dig och ditt företag att på ett enkelt sätt komma igång med en marknadsplansprocess för att utveckla dina kunder och marknader.

Böcker om digitala kanaler & sociala medier

Lär dig grunderna i digital marknadsföring

Tänk på att hemsidan är navet i din digitala marknadsföring och att du därför behöver ha en hemsida som är användarvänlig, snabb, säker, sökmotoroptimerad för Google så att du når dina mål och syften med din sida. För att få mycket trafik till hemsidan och framför allt ”rätt” trafik behöver du jobba med sökoptimering, digital annonsering, sociala medier och nyhetsbrev.

Du behöver också arbeta fram en strategi för sociala medier som svarar på vad som är ditt syfte med sociala medier? Var hittar du din målgrupp? I vilka kanaler och vilket innehåll ska du publicera som skapar värde för din målgrupp? Och till slut få information om när din målgrupp är online. Jag hoppas att denna bok ska hjälpa dig att förstå grunderna och se möjligheterna med digital marknadsföring.

Böcker om digitala kanaler & sociala medier

Marknadsplan & kommunikationsplan

Bok marknadsplan och kommunikationsplan består av mallar, modeller, tips och frågor att besvara för att ta fram ditt eget företags strategiplan. Strategimallarna passar för dig som vill komma igång med att utveckla ditt företags produkter och marknader. Med andra ord kan du effektivisera kommunikationen för din målgrupp.Kanske saknar du marknadsplanerings arbetet i din organisation idag? På så vis kan våra övningsuppgifter och modeller hjälpa dig att komma igång med en marknadsplans process. Boken

Marknadsplan och kommunikationsplan är skriven av Anders Lundstedt. Som ett resultat har Anders en lång erfarenhet av marknadsplans arbete som marknadschef i företag som Cloetta, Aller Media och Almedahls.

E-böcker om digitala kanaler & sociala medier

Strategiplan sociala medier & hemsida

E-bok ”Strategiplan för sociala medier och hemsida” hjälper dig som småföretagare att få fler lönsamma kunder med ett engagerande innehåll.

Boken består av strategi mallar som pdf:er med modeller, tips och övningar som passar dig som ska starta eget eller har ett mindre företag men kanske saknar marknadsföringskompetensen i organisationen idag.

Med strategiplan för sociala medier och hemsida kommer du enkelt igång med en marknadsföringsprocess och får ett levande dokument som inte bara hamnar i en pärm i bokhyllan utan något att återkomma till och följa upp för att utveckla ditt företags digitala marknadsföring.

Bok om digital marknadsföring

Allt du behöver veta om digital marknadsföring

Är en praktisk bok i digital marknadsföring som hjälper ditt företag att ta fram en strategi för sociala medier. Du lär dig också att öka synligheten på Google och få fler kunder. Boken hjälper dig steg för steg att komma igång och utveckla din digitala marknadsföring.

Därför passar e-bok i digital marknadsföring just för dig som ska starta eget eller är redan småföretagare. Men kanske saknar du idag marknadsföringskompetensen i företaget men vet hur viktigt det är för företaget att synas på Google med dina produkter och tjänster. I dag görs det 55 miljoner sökningar i Sverige varje dag.

E-bok Så gör du en kommunikationsplan

Så lyckas du med digital marknadsföring

Vår praktiska kommunikationsplan är en 25 sidig pdf med mallar, modeller och övningar. På så vis kommer du igång med processen för att bättre nå dina mål och syften med kommunikationen. Kommunikationsplans mallen innefattar modeller, frågor och övningar som du får göra steg för steg. När du är klar har du gjort en komplett kommunikationsplan för ditt företag. Kommunikationsplanen är ett stöd för att planera vad som är den bästa kommunikationsinsatsen för just din målgrupp. Som ett resultat ska kommunikationsplanen ge dig svar på vad du ska säga, genom vilka kanaler, när i tiden och till vem du ska säga det.

Digital annonsering

Annonsera på Google och Facebook steg för steg är vår e-bok som hjälper dig att förstå grunderna i hur du annonserar på Google och på Facebook för att hitta fler lönsamma kunder. Då kan vår e-bok hjälpa dig steg för steg att förstå hur du ska göra för att hitta din exakta målgrupp och fler lönsamma kunder. Boken förklarar hur Google Ads struktur är uppbyggd och hur du skapar din annonskampanj utifrån olika marknadsföringsmål. Google Ads är en annonsauktion och annonsrankningen är en kombination av budbeloppet, annonsens relevans, målsidans kvalitet och förväntade effekten av tillägg och andra annonsformat. Du lär dig mer om annonsgrupper och hur du hittar dina sökord och att skriva bra annonstexter.

Kontakta oss idag

Rulla till toppen